Jag har fått en inbjudan om ett födelsedagskalas. Och det är inte vilket kalas som helst, det är trots allt min goda vän Malins födelsedagskalas. Malin är emot allt var traditionellt firande heter och har därför bestämt sig för att bojkotta födelsedagspresenter, födelsedagssånger och fiskdammar. Istället blir det en hederlig fyllefest med plockmat och toastmasters.


Problemet är väl egentligen att det kommer att äga rum i Tumba (Ja, det är samma plats där jag tillbringade min bästa valborg genom tiderna då jag trodde att jag var Gandalf i LOTR och skulle mata änder med en påse på huvudet). SJ, som förövrigt suger hästballe för stunden, är på tok för dyra. 400:- ska dom ha för att ta mig den lilla biten mellan Karlstad och Tumba. Förargeligt och förjävligt. Så istället har jag smidit ihop en plan. Jag fick nämligen en inbjudan för två. Så jag bestämde mig snabbt för att, återigen, bjuda med mig Sanna. Så tanken är att jag och Sanna ska ta en bil, köra till Tumba och tillbaka igen om två veckor för att vara med på denna hejdundande tillställning. Jag hoppas innerligt att det blir av. Tydligen kommer både Malin, JB och Knasis vara där. Det blir en reunion utan desslike. Jag får helt enkelt göra en ny uppdatering när jag vet mer. Men håll tummarna, den här roadtrippen kan bli det bästa som hänt mig på mycket länge. Stockholm, Malin och Sanna i kombination, kan fan inte bli mycket bättre alltså.
          
          Datum: 2009-11-23 | Tid: 16:12:11 | Kategori: Fest | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback