Back On Track
 
Då var man hemkommen från vårdcentralen. Tydligen var inte p-spruta någonting som barnmorskan rekommenderade mig pga höga hormonhalter och lång väntan på mensen efter avslutad kur, så jag blidde utan spruta idag. Istället tyckte hon att jag skulle börja med spiral, men där går fanimig min gräns. Jag pallar knappt att ha en tampong uppkörd i muttan en gång i månaden, så inte fan kommer jag palla att ha en spiral uppkörd i livmodern i 5 års tid. Dessutom skulle det resultera i förlängd mens och värk vid insättandet. Det är det inte värt. Dessutom kostade den 980:-

Visst, det kanske är ett bra pris på något som varar i 5 år. Men vad är det som säger att jag inte kommer vilja ha barn inom 5 år? Eller att min kropp inte stöter spiralen ifrån sig och jag måste inhandla en ny? Nej, jag tyckte inte alternativet var så lockande så jag får helt enkelt avvakta något. P-piller eller mini-piller kommer inte på fråga iallafall.

Nu ska jag sätta igång med lite lunchtillverkning. Idag bjuds det på panerad hajmal med romsås och potatis. Gudagott! Sen får jag allt ta mig i kragen och sätta igång med mina fördjupningar. Jag har samma inställning som jag alltid haft. Jag jobbar bäst under press.
          
          Datum: 2010-03-09 | Tid: 11:16:24 | Kategori: Vardag | Kommentarer: (1)






 
Xandrah
 
 

Hmm, men alla jag känner med spiral har ingen mens alls typ, (någon ggn/år) och den känns inte alls när den sitter i utan det känns bara i någon timme efter att man satt i den? Läs på nätet ;)

 
Datum: 2010-03-15 | Tid: 07:06:52 | |



 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback