Skamsen onsdag
 
Givetvis har jag INTE tagit tag i mina studier än. Eller jo, jag har gjort min närvarorapport. Men har inte ens kommit halvvägs med mina fördjupningar. Suck. Denna diciplin. Idag ska jag försöka göra klart min historiauppgift iallafall. Den ska vara färdig att redovisas imorgon och jag vet hur lätt det går för mig att skriva bara jag sätter igång och har förstått uppgiften. Ska skriva om hur kulturen strömmade in under renässansen och barocken. Det blir nog värre för min del att hinna färdigt med min uppgift i Virtuella Miljöer. Det är så fasansfullt många delmoment i den uppgiften så vettefan hur jag ska hinna färdigt till på fredag. Nåja, jag ska göra mitt bästa. Ska skriva ett mail till läraren idag och fråga en del saker så får vi se om jag blir något klokare. Förhoppningsvis får jag mig en törn och blir starkare av det.

Alldeles strax ska jag åka in till stan och mitt vanliga onsdagsmöte med Eva. Efter mötet ska jag till systemet inför helgens bravader och sen till Konsum och handla diverse stuff till min hemmagjorda pizza som det ska bjudas på under lördagskvällen. Dock verkar det endast bli jag och Sanna som ska se schlagern. Nåja, Jonas får underhålla flickorna i köket, så blir det med den saken. Jag ska se schlagern. Måste ju veta vilket bidrag jag får se live i OSLO den 25 maj. Just det, har jag sagt att jag ska på Eurovision Song Contest?

Efter systemet och mötet blir det en fika på Café Royal tillsammans med min älskade Sanna (har inte sett flickstackarn på 2 veckor, det är nog tammefan rekord), och sen MÅSTE jag verkligen hem och plugga. Jonas har jobbat natt inatt och ska iväg på diverse möten hela eftermiddagen så det vore verkligen på sin plats om jag satt hemma och pluggade när han är iväg och inte kan ringa och "störa". Jag vet hur jag fungerar och hur svårt jag har att koncentrera mig när jag har annat i skallen.

Nu ska jag ta och göra mig i ordning inför min lilla "tripp". På återseende!

          
          Datum: 2010-03-10 | Tid: 08:48:20 | Kategori: Vardag | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback